1 maj = otursdag???

  2009-05-01    21:56:29
Jag var ju en av dom som hade äran att jobba idag men önskade att jag hade sluppit.

Det var totalt kaos på jobbet idag... det började med att när jag skulle lägga in alla medicinlistor för den här månaden i de boendes medicinskåp så saknades det för 2 boende, så det var ju bara att ringa sjuksköterskan och säga att det saknades 2 listor.

Då uppkom ett nytt problem... det hade tydligen vart strömavbrott på jobbet inatt så det gick inte att logga in på datorn så att man kunde hämta och skriva ut nya listor.
Vi kunde inte heller logga in på våran dator så vi kunde varken skriva eller läsa de boendes omvårdnadsjournal. Teknikens under, visst är den underbar... NOT!!!

Fortsatte att jobba tills jag upptäckte att signeringslistorna som vi bockar av att vi har gett de boende sin medicin var slut så går för att kopiera originalet som vi har och märker att kopiatorn vägrar starta pga strömavbrottet.... men hallå vad är det med den här daaaan???

Så vi får väl vara utan den oxå då!

Men när jag ska ge en boende sin 8.00 medicin så står den inte ens med på listan men medicinen finns... suck, ett telefonsamtal med sköterskan igen då, så jag får äran att skriva kl 8.00 på listan för hon hade så mycket annat just då.

Sen upptäcker sköterskan att det saknas kl 8.00 medicin i apo-dosen (medicinpåse med den boendes namn, datum, klockslag & med medicinen i)  för 2 veckor för en boende som dom har fått från ett central apotek i örebro . Den nya apo-dosen börjar på tisdag så man kan hoppas att medicinen som saknas finns på apoteket i Gnesta på måndag.

Eftersom det nu är helg så kommer ingen att kunna fixa kopiatorn eller så att vi kan logga in på datrorn förns på måndag, så den här helgen kommer inte att vara rolig att jobba.

Vill ha måndag NNUUUUU!!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback